ÉVNYITÓ TÚRA A VISEGRÁDI-HEGYSÉGBEN

A 2019-es év első túráját Juhász Gábor barátunk vezetésével Dömösről indulva kezdtük. Ide főképp busszal érkeztünk, majd némi várakozás után még ketten jöttek autóval. Így 17-en indulhattunk el.

Jó látási viszonyok között, de borult, nem túl hideg időben, kb. 20 cm hóban kapaszkodtunk fel Dömöstől a Szakó-nyeregbe. Innen hasonló körülmények között és két kutya társaságában jutottunk el Pálos kolostor műemlék romjaihoz, majd Pilisszentlélekre, ahol a Svejk kocsmában megpihentünk és elköltöttük ebédünket. Itt négyen úgy döntöttek, hogy nem folytatják a túrát és ezzel le is léptek. Mi – a többiek – akik a napi feladatot komolyan vettük, pihenő után jó kedvvel indultunk túránk második felének megtételére. Itt, kb. 2 km-rel Pilisszentlélek után a Fekete-hegy oldalában értük el túránk legmagasabb pontját: 562 m-t. Ezután főképp ereszkedéssel értük el először Kesztölc települést, majd célunkat, Dorogot. Ide már szürkületben, kellemesen elfáradva érkeztünk. Kényelmes vonatúttal és beszélgetéssel búcsúztunk a szép túranaptól. Köszönjük Juhász Gábornak ezt a szép napot!