Keresztül a Visegrádi-hegységen

Szeptember 10-én, a Pilisszentkereszti buszmegállóban örömmel üdvözöltük a rég nem látott túratársakat. A nyári élményekkel újratöltve 17-en indultunk neki első őszi túránknak. Az első állomásunk a helyi szentkút volt, ahol elköltöttük elemózsiánkat és néhányan felfrissültek a helyi forrásvíztől. A rövid, de annál szuszogtatóbb emelkedő után szép lassan közelítettük meg a Visegrádi-hegység szakrális központját, Dobogókőt.

A helyi turistaháznál eltöltött rövid pihenő után a Thirring-körút keskeny ösvényére vitt utunk. Mielőtt letértünk a körútról, két túratársunktól elbúcsúztunk, - akik visszatértek Dobogókőre -  majd folytattunk utunkat a Rám-hegy irányába. Az Apáthy-sziklánál ebédeltünk, valaki a a lombok árnyékába vonult, mások a napon süttették testüket. Az egyre melegebbé váló időben másztuk meg a Szakó-nyereg emelkedőjét. A Szakó-hegy leküzdése után immáron lefelé vezetett az utunk. A sombokrokkal bőven ellátott ösvényen mindenki kedvére válogathatott a zamatos gyümölcsök közül. Pilismarótot elérve, egy kis idő után megérkezett buszunk, amivel mindenki elindult hazafelé. (Mérai Róbert túravezető)