TÚRA A VÉRTES TETEJÉRE

Ezen a szép májusi napon többen már a vonaton összetalálkoztunk, majd a Birkacsárda melletti parkolóban a többiekkel is összefutottunk, így nyolcan vágtunk neki a túrának.

Csákányos-pusztán áthaladva arra lettünk figyelmesek, hogy valamilyen rendezvény kapcsán mintegy száz autó parkolt egy helyi major udvarán. A következő célunk, a nemrégiben felépített Körtvélyes-kilátó volt. Utunk során nem csak az egyre meredekebb emelkedőt kellett legyűrnünk, hanem néhány keresztbe dőlt fán is át kellett küzdenünk magunkat. A kilátóból tényleg nagyszerű kilátásban gyönyörködhettünk. Egy rövid pihenő után, Vitányvár felé vettük az irányt. Hangulatos bükkerdőkön keresztül jutottunk el a várig. Itt elköltöttük jól megérdemelt ebédünket, közben egy szép méretes erdei siklónak zavartuk meg a napi sziesztáját. A Szép Ilonka-forrástól újra felfelé haladtunk, majd a jelzett útról elértük a Vértes legmagasabb pontját, a Nagy-Csákány hegyet. A csúcsot egy vörösre festett betonoszlop jelölte, a meglehetősen egyhangú területen. Lefelé egy szépen ereszkedő völgyön haladtunk, a nehézséget csak a precízen, merőlegesen kivágott fatörzseken való átmászás jelentett. Végül kellemes hangulatban érkeztünk meg a reggeli kiindulópontunkra.