TÚRÁK SELMECBÁNYA KÖRNYÉKÉN

Az egyesületből nyolcan döntöttünk úgy, hogy március idusát a közeli Selmeci-hegységben töltjük. A Bacsófalvi-tónál megadott találkozóra, időre mindenki megérkezett. A környék télies képet mutatott, az éjszaka esett friss hónak köszönhetően.

Miután mindenki felkészült, nekivágtunk a Szitnyára vezető útnak. A meredek emelkedőt és a havas és jeges lépcsőket leküzdve felértünk a hegy tetejére (1009 m), ahol elkészült a jól megérdemelt csúcsfotó. Lefelé már lankás úton haladtunk, ahol ösvényünket folyamatosan kísérték a több száz éve, a bányászat miatt létrehozott vízelvezető csatornák és töltések. A parkolóból a szállásra vezetett utunk, amit némi keresgélés után megtaláltunk, a falu (Vihnye) egyik domboldalában, ahová autóval csak nagy nehezen lehetett feljutni. A gyönyörű rönkházban nagyon kedvesen fogadtak bennünket, a nyelvi nehézségeket mutogatással küzdve le.

Szombaton úgy döntöttünk, az időjárás előrejelzést látva, hogy Selmecbánya városát nézzük meg. A város Szlovákiában leginkább megőrizte a középkori ill. a 19. századi arculatát. Mivel esős időt kaptunk, így leginkább a múzeumokban töltöttük a napot. Megnéztük az Ásványmúzeumot, az Óvárat és Újvárat, és Kornélia a helyi galériát. Miután viszonylag hamar a szállásunkra értünk, és az idő is jobbra fordult, felkerestük néhányan a helyi nevezetességet, a vihnyei kőtengert.

Vasárnapra jó időt jósoltak, ezért túrára indultunk. A reggeli köd nem kecsegtetett túl sok jóval, de egy óra elmúltával már ragyogó napsütésben és némileg nekivetkőzve emelkedtünk egyre feljebb. Gyönyörű hegyi kaszálók mellett haladtunk el, aztán megérkeztünk egy valószínűtlen kastélyhoz, amit harcos kutyák őriztek, ami lakatlannak tűnt. Az utolsó emelkedőt leküzdve felérkeztünk aznapi túránk legmagasabb pontjára az Arany-hegyre (850 m). Innen gyönyörű kilátást élvezhettünk, láttuk az Alacsony-Tátra hóval fedett gerincét és a környező hegyeket. Ezután hamarosan a Vörös-nyeregbe érkeztünk, ahol elbúcsúztunk túratársainktól. Mi még hazafelé megnéztük a Zsibritó nevezetességét, az andezit kőoszlopokat.