ZEBEGÉNY - DÖMÖSI-SZOROS

Túra pünkösdkor a Dunakanyarban

Mónika és Józsi dunakanyaros pünkösdi hosszú-hétvégés meghívása hangulatosan, jól sikerült, a vendéglátók maximálisan kitettek magukért. Voltak akik csak egy napi túrára, mások több napra jöttek el. A legtöbben – 17-en – a második napi túrán vettek részt.

Józsi vezette a túrákat. Csodaszép, körpanorámás kilátókon, csúcsokon jártunk, amit az árvalányhaj, a színes virágok és a növények harsogó zöldje csak tovább szépített. A szamóca is kezdett pirulni, úgyhogy meg-meg álltunk szedegetni.

A kánikula viszont rányomta bélyegét a túrákra. Izzadtunk, égetett a nap, mindenféle kencékkel kenegettük magunkat. Az erdőkben a rengeteg szúnyog is megkeserítette az élvezetet. Annál többre értékeltük a forrásokat, az árnyat adó erdei utakat. Az elől lévők vadállatokat is láttak.

A felfrissülésünkről Mónikáék gondoskodtak: a házban és a kertben mindenkinek jutott kényelmes hely. A vacsorák és reggelik „terülj-terülj asztalkám”-ja mellett vidáman beszélgettünk, itókáztunk.

A zebegényi ház szemet gyönyörködtetően és a kényelem biztosításával alakul, de Józsiéknak még vannak további terveik.