CSILLAGTÚRÁK A KÖRMÖCI-HEGYSÉGBEN

Körmöci-hegység csillagtúra 2018. augusztus 16-20.

Az Alacsony-Tátra gerincén túrázó hét fősre csappant csoporthoz Királykán csatlakozott a csillagtúrára érkező 4 újabb résztvevő. Ági, Erzsi és Niki a PKE programján először részt vevő Gyuri társaságában érkezett.

Elhelyezkedtünk a kényelmes vendégházban, rövid élménybeszámoló után hamar pihenőre tértünk. Esténként esett kevés eső, de a következő napokban is fülledt forróság nehezítette utunkat. A magasabban fekvő helyeken és az árnyas erdőkben volt csak kicsit enyhébb a levegő. Szerencsére a Körmöci-hegység bővelkedik szemet gyönyörködtető sűrű bükk- és fenyőerdőkben. Érett a szeder, amely sok helyen szegélyezte a turistautakat. Többször megálltunk szedrezni. Néha zamatos, apró erdei málnát is találtunk. Gomba elvétve akadt. Egyszer egy békés őzet láttunk kb. 20 méterre az erdőben, akivel hosszasan bámultuk egymást. Nem szaladt el, végül mi folytattuk az utunkat.

Mindhárom túranapon reggel nyolckor indultunk fel a hegygerincre. Attila és Robi gyakorlottan vezették az átgondoltan megtervezett túrákat. Az első csillagtúra meglehetősen kiadósra sikeredett, este hatkor értünk vissza a szálláshelyre. Nem sok idő maradt az esti „társadalmi élet”-re, ki kellett pihenjük magunkat. A rákövetkező két napon már kisebbek voltak a távok és szintek, kb. délután háromkor már a szálláson voltunk. Két túranap során is útba ejtettünk egy különlegességet: a felújított és átjárható Görgey-alagutat. Az elhagyott bányaalagúton keresztül 1849 januárjában a feldunai hadtest egérutat nyert a több oldalról szorongató császári haderő elől.

Eszter – némi csapatsegédlettel - gulyáslevest főzött a társaságnak.  Az egyik apartmanban a kihúzható asztalnak köszönhetően együtt költhettük el a finom vacsorát. A napot az elengedhetetlen kocsmai sörözés zárta. Pótolni kellett a folyadékot! Utolsó este vendéglőben vacsoráztunk, megkóstoltuk a speciális szlovák étkeket, melyet a helyi sörrel öblítettünk le.

A visszautazást többen összekötöttük egy kis besztercebányai városnéző sétával. Minden túranapon a gerincről szép panoráma nyílt a városra, már ahol nem takarta a kilátást a sok lomb. Kíváncsiak voltunk, milyen közelről az óvárosi rész. Körbesétáltuk a besztercebányai főteret, amelyet sok szépen felújított régi ház, szökőkút és torony karéjoz. Az óratorony magasából is megcsodáltuk a várost. Innen a körmöci hegyek gyűrűje is jól látszott, visszaidézhettük, merre jártunk.

A nyári túránk megerősített bennünket abban, hogy gyönyörű a Felvidék, közel is van, érdemes visszatérni ide.