Kékestető, a Mátra északi oldala, Mátraháza, 2024. január 9.

A kékestetői TV-torony tetején a fagyos szélben csodáltuk a szabadszemmel is jól látható Tátra  hófehérben virító teljes vonulatát.

Csalódással szálltunk le a buszról Kékestetőn: a beígért előző napi havazás elmaradt, csak foltokban maradt meg a korábban esett hó. A ragyogó tiszta, napsütéses idő ellenben kárpótolt. A Kékes csúcsán fotózkodtunk. Itt csatlakozott Petya túratársunk, aki ide Mátrafüredről kapaszkodott fel.  Vele együtt tízen túráztunk. Ezután a TV-torony kilátóba mentünk fel.

A fagyos szélben csodáltuk a szabadszemmel is jól látható Tátra vonulatát. Kis kávéval felmelegítettük magunkat az egy emelettel lejjebb levő fűtött, pazar panorámát nyújtó körpresszóban. Persze már itt elindult a finom házi sütemények kínálgatása, ami többször is ismétlődött a túra során.

A Kékes északi oldalán túráztunk szemet gyönyörködtető erdőben. Jégcsapokká fagyott vízesések mellett vitt az utunk. A sárga kereszt jelzésű túraútvonalat több helyen is nagy bedőlt (vagy bedöntött?) fatörzsek keresztezték, így akadálypályává alakult az egyébként kényelmes sétaút. Valahol középtájon egy bemenetet tiltó táblát is kiraktak, amivel nem törődtünk. Talán motorosok miatt tehették ezt, nem derült ki. Kis kellemetlenség ért minket: Erzsike védőitala kicsurgott a csomagolózacskójába, de meg tudtuk menteni, nem veszett kárba. Egy hosszú, elhanyagolt síurgósánc alatt ment az út. Végül a déli sípálya alsó részéhez értünk, ahol nem voltak síelők, mert nem borította hó, pedig mínusz öt fok volt és tartós hideg. Ha pár nappal ezelőtt a Mátrában is esett volna hó, mint a Dunántúlon, akkor itt, a sípályán pezsgő síéletet láttunk volna.

Elértük a korábbi buszt, sőt még maradt egy kis idő a maradék szíverősítők és sütemények elfogyasztására is.