PANORÁMA TÚRA A TIHANYI-FÉLSZiGETEN

Az első áprilisi nyugdíjas túrán a Tihanyi-félszigetet fedezte fel az ezúttal tíz főből álló csapatunk. Kellemes időben vonattal és busszal utaztunk a starthelyre, a tihanyi révhez.

A félsziget nyugati oldalán a Lóczy-gejzír tanösvényen haladtunk. A Balaton szépséges panorámája mellett megcsodáltuk a gejzírek megkövesedett maradványait és a tavaszi virágokat. A Csúcs-hegyen pihenőt és ebédszünetet tartottunk le nem véve szemünket a csodás balatoni látványról. Ez a 232 m magasan lévő hegycsúcs volt túránk legmagasabb pontja. Tovább az Apáti-hegyen magasodó Őrtorony-kilátóban teljes körpanorámában gyönyörködhettünk. Innen nemcsak a badacsonyi oldalra és a kőröshegyi déli partra, hanem a balatonfüredi öbölre, a tihanyi Külső-tóra és Belső-tóra is ráláthattunk. Tihanyba érve éppen csak egy pillantásra körülnéztünk a sétányon, de nem maradt időnk bóklászni, mert már indult vissza a balatonfüredi busz. A vonaton még alkalmunk volt a Balaton változó színeiben gyönyörködni, egy jót beszélgetni vagy szunyókálni. Kb. 10 km-t és 450 m szintet teljesítettünk.