PILISI CSÚCSOK ÉS A CSÉVI-BARLANG (KALANDTÚRA)

A Kétbükkfa-nyeregtől indult kis csapatunk a túrára, Mérai Robi vezetésével és Lucky kutyával megerősítve 2022. március 27-én.

A Pilis-nyeregnél levő II. világháborús emlékmű mellett kicsit megpihentünk, majd a Kapisztrán-kunyhót elhagyva a Kémény-sziklához kapaszkodtunk fel. Erről a sziklabástyáról remek kilátás (Pilisi kilátások) nyílt a közeli Klastrompusztára és a távolabbi vidékre. Lefele jövet az egyik sziklaszirt felett növő fán egy piros szalagot fedeztünk fel, amely egy szép kapcsolatnak állított emléket.

Klastrompusztán némi erősítőt vettünk magunkhoz, kávé, sör vagy fokhagymaleves formában, majd a klastrompusztai Szent Kereszt pálosrendi monostor romjai mellett indultunk egy újabb csúcs felé. (1250-1304 között aktív hitélet folyt ezen a helyen, Özséb vezetésével. Miután a török 1526-ban felégette, annyira elpusztult az épület, hogy mozdítható köveit hasznosították és a természet visszavette a helyét. A pálosoknak egyébként 1287-től Pilisszentléleken is volt monostora.)

Az Eszperantó-forrásnál egy remek hinta és friss víz várt bennünket, és egy kis szünet után felkapaszkodtunk a Vágtató Csigákra és vezetőikre emlékeztető kopjafa mellett a Csévi-barlanghoz vezető útra. Meredek emelkedő visz a barlanghoz, és a túraútvonal a barlang kürtőjén keresztül vezet felfelé. Miután Bencze Erika iránymutatásával, biztatásával és aktív segítségével felküzdöttünk magunkat a mészkősziklákkal teli kürtőn, egy újabb kőszirtre kellett felkapaszkodni. Itt már korlátok is segítettek, de nem volt egyszerű, különösen Robinak, Lucky kutyát felemelni és egyidejűleg felfelé mászni. Ezért vagyunk annyira büszkék és megkönnyebbültek azon a csoportképen, mely a Basa-hegy csúcsra felértünk után készült.

A hegyről leérve egy alkalmas tisztáson az erdő aljában megebédeltünk, majd egy homokos földúton felkapaszkodtunk a Nagy-Kopaszra, a Dévényi Antal kilátóhoz. Itt aki bírt, felmászott a kilátóba, de nekem a kürtőmászás elég volt arra a napra. A Klotidligeti Kis-Kopasz vendéglőben töltöttük el a vonat indulásáig hátralevő időt, és nagyon elégedettek voltunk aznapi teljesítményünkkel.

Egy szép, napsütéses napon, jó társaságban jól éreztük magunkat, 17 km-t gyalogoltunk. Köszönjük a túrát Mérai Robinak!