PKE nyugdíjas túra: Alsó-Jegenye-völgy, Paprikás-patak vízesés, Solymári vár

Ideális kirándulóidőben három új túratárssal együtt tizenöten élveztük a mozgást a természetben a meredek Remete-hegyen és a változatos Alsó-Jegenye-völgyben. A többszöri patakon való átkelésben már a korábbi mátrai túránkon megedződtünk. A túránk végén szép panorámában gyönyörködhettünk a Solymári vár kilátójában.

A buszról leszállva a „Könyvmegálló”-nál indult a túránk, ahol az Örkény emlékfülkében – ami egy régi telefonfülke - feltárcsázva meghallgattunk egy Örkény „Egyperces”-t, az „Egy pocsolya emlékiratai” címűt.

A Mária-úton a sziklás, meredek Remete-hegyre kapaszkodunk fel, ahol a kissé párás panorámában a János-hegyre is elláttunk. Ezután már kényelmesebb úton lefelé Budaligetre értünk be, majd elértük az Alsó-Jegenye-völgyet. A solymári Shell-kút mellett kereszteztük az országutat és elfordultunk a Rózsika-sétányra. A „sétány” többször átvisz a Paprikás-patak túloldalára. Így néhányszor a lefektetett fatörzseken billegve tudtunk átjutni. Visszaidéztük a mátrai túránkat, ahol a Csörgő-patakon át sokkal nehezebb volt a patak-átkelés. Néhol egy-két hidat is találtunk, ami megkönnyítette a haladást. Az egyik hídon fényképezkedett a csapat – ez afféle próbaterhelésnek is beillett. (Igazi próbaterhelést is láttunk már Ipolydamásdnál.) Solymár felé sétálva több látványosság is elénk tárult: vízesés, régi fürdőgát, befagyott forrás, kőbánya. A szélén befagyott és a napfényben csillogó, az erdőben kanyargó  patak látványa ragadott meg minket legjobban. A Solymári Vár ugyan be van zárva télen, de oldalt be tudtunk jutni és a kilátóba is felmehettünk. Az óriási téglagyárat leszámítva gyönyörű a teljes körpanoráma. Ahogy leértünk a solymári állomásra jött is a vonat és percek alatt kényelmesen visszajutottunk Budapestre.