PKE nyugdíjas túra: Bagolynézőben Kisújszálláson, 2024. január 23.

Kisújszálláson – nem is hinnénk – rengeteg a látnivaló. Gabi egy csokorra valót gyűjtött össze, amiből a legérdekesebbeket kiválogattuk: fülesbaglyok, Csukás Istvánhoz kötődő emlékek, Karikó Katalin gimnáziuma és lazításképpen a Kumánia Gyógy- és Strandfürdő.

Az Alföld végeláthatatlanul fehérlett a vonatablakból nézve. A szép látványt emelte a mezőkön élelmet kereső sok őz és fácán. Kisújszálláson tízen szálltunk le a vonatról, hogy csapatunk belevesse magát Kisújszállás érdekességeinek sorravételezésébe.

Utunk először a fürdő mögötti Bárány-kúthoz vezetett. Nagy kannákban vitték a „gyógyító hatású vizet”. A hidegben (-2 – 0 fok volt) gőzölgött a szomszédos csónakázó tó.

De elsősorban a fülesbaglyokat akartuk meglesni. Gabi már tudta, merre keressük őket. A város terein az örökzöldek között bújnak meg nappali pihenésre. Éjszaka elrepülnek vadászni. Leginkább a református templom környékét kedvelik itt. Jó magasan, fenti ágakon ülve húzódtak meg. Közben kisütött a nap, így jobban láthattuk őket, meg aztán távcsővel is fel voltunk szerelkezve.

Megnéztük még:

Kiss Tamás Kisújszálláson született költő szobrát, a Kun Madonnát, Kossuth Lajos kalapos szobrát, Bagaméri szobrát, majd a Kossuth Lajos utcán haladva „Az igazi Pom Pom” szobrát, a Zöldy Gyógyszertárat, a városszéli csárdát, a Csukás István-emlékfalat, visszafelé a Móricz Zsigmond Gimnáziumot, amelynek leghíresebb tanulója Karikó Katalin volt. De itt tanult Móricz Zsigmond is, akit az itt igazgató nagybátyja vett át Debrecenből.

Bementünk a Kumánia Gyógy- és Strandfürdőbe. Köríves, magas tetejű a beltéri rész. Kellemesen kiáztattuk magunkat a melegvízben. Volt kinti medence is, a gőzölgő párában jól elbeszélgettünk. Közel volt a vasútállomás. Visszafelé is kellemesen utaztunk, sokunk hozott kínálgatnivalót, hamar eltelt az idő.

Köszönet Vámos Gabinak a túravezetésért.